Tanulástámogatás személyre szabott differenciálással

Az iskola világa azért sajátos és színes, mert sokféle gyermek alkotja a közösséget, minden gyermek másban jó. A továbbképzésre azon pedagógusok jelentkezését várjuk, akik az osztálytermi folyamatokban alkalmazható gyakorlatokat szeretnének elsajátítani a valamiben „más” gyermekek neveléséhez. A résztvevők megismerik a szociokulturális hátrány okozóit, jellemzőit és az eltérő képességeknek megfelelő fejlesztő munkaformákat, különös tekintettel azokra, melyek lehetőséget adnak a tanulók személyre szabott differenciálására. (Sejtes Györgyi)

A továbbképzés hossza/időtartama és tanulási időszükséglete:

– A továbbképzés tanulási időszükséglete órában: 30

– A továbbképzés hossza/időtartama – hetekben: 3

A távoktatásos formában megvalósuló képzés 4 fő tartalmi egységre tagolható:

1. tartalmi egység: A pedagógiai kultúraváltás (3 e-laerning tanóra)

A képzés a pedagógiai kultúraváltás fontosságának a témakörével indul, amelyben az osztálytermekben fellelhető probléma azonosítása és az órai munka siker- és sikertelenségtényezői kerülnek a fókuszba.

2. tantermen kívüli tanulásszervezés tartalmi egység: A sokféle képességnek megfelelő iskolai

tanítás (24 e-learning tanóra)

A résztvevők megismerik az iskolai tanítás színességét, benne a differenciálást, öndifferenciáló tanítást, a kreativitás fejlesztését, a mozaikmódszert és a Hejőkeresztúri Modellt.

Az oktatásszervezési módok megismerése közül előtérbe kerülnek az alábbiak:

– egyénre szabott differenciálás

– egyedül végzett munka

– rétegmunka

– teljesen egyénre szabott munka

– részben egyénre szabott munka

– párban folyó tanulás

– páros munka

– tanulópárok munkája

– kooperatív csoportmunka

– drámajáték

– projektmunka

 

3. tartalmi egység: A pedagógus kompetenciák fejlesztésének lehetőségei (2 e-learning tanóra)

Fókusza a tanulók értékelése a tanítási órán:

– a pozitív megerősítés jelentősége

– a pedagógusi attitűdváltás előtérbe helyezése

– a pozitív megerősítés szerepe a tanulók sikeressé tételében, és az alulmotiváltság megszüntetésében, valamint a magatartás rendezésében.

4. tartalmi egység: Zárás (1 e-learning tanóra)

A résztvevők útmutatást kapnak a záródolgozatuk elkészítéséhez. Ebben az egységben történik a tanultak összegzése, áttekintése. Konzulensi segítségnyújtás a záródolgozat elkészítéséhez.

Záró ellenőrzési mód megnevezése:

A kurzus kezdetétől számított 21. napig elektronikus formában – szükséges elkészíteni egy „Óraillusztráció”-t melyben a résztvevő bizonyítja, hogy megértette és alkalmazni tudja:

– a lemorzsolódás csökkentését elősegítő, a sokféle képességnek megfelelő pedagógiai módszereket

– képes az általános megismerő kompetenciák (intellektuális) és a szociális kompetenciák

Záró ellenőrzési mód megnevezése:

A kurzus kezdetétől számított 21. napig elektronikus formában – szükséges elkészíteni egy „Óraillusztráció”-t melyben a résztvevő bizonyítja, hogy megértette és alkalmazni tudja:

– a lemorzsolódás csökkentését elősegítő, a sokféle képességnek megfelelő pedagógiai módszereket

– képes az általános megismerő kompetenciák (intellektuális) és a szociális kompetenciák fejlesztésére

– a többféle intelligencia felhasználását figyelembe vevő feladatsorok szerkesztésére.

 

Az értékelés szempontjai:

1. Tartalmi szempontok:

Az értékelés szempontja/tartalmaznia kell: Annak bizonyítása, hogy a résztvevő képes a lemorzsolódás csökkentését elősegítő óraillusztráció elkészítésére. Képes a különböző munkaformáknak megfelelő feladat előállítására.

A résztvevő az alábbi munkaformák közül választhat:

– egyénre szabott differenciálás

– párban folyó tanulás

– csoportmunka

– drámajáték

– projektmunka

2. Formai szempontok:

Az óraillusztráció terjedelme minimum 2., maximum 5 gépelt oldal (A4 lap 2,5 cm margókkal, 12 Times New Roman betűtípus, 1,5 sorköz), a megfelelő mellékletek megjelenítésével.

Az értékelés módja: megfelelt/nem felelt meg.

Határidő: A kurzus kezdetétől számított 21. napig kell az elkészített óraillusztrációt az online képzési felületre feltölteni.

A tanúsítvány kiadásának feltételei:

A záródolgozat elkészítése a megadott határidőre, megfelelt minősítéssel.

 

Távoktatásos forma

2021. november 2 – november 22.

Bővebb információ: Aklán Betti aklan.betti@szte.hu