A számolási készségek, matematikai gondolkodás, szövegértés/feladatértés fejlesztésének új módszerei

Alapítási engedély száma: 27/2/2020 

A továbbképzés időpontja, beosztása:
2021. augusztus

Bővebb információ: Roszik Dóra roszik.dora@szte.hu

A továbbképzés helyszíne: online

A továbbképzés szervezője: SZTE Tanárképző Központ, 6720 Szeged, Dugonics tér 13.

 A képzés időtartama: 30 óra

 A képzés típusa:  20 óra online kontakt 10 óra távoktatás

 

A továbbképzés tartalmának rövid ismertetése:

A képzés célja, hogy a pedagógusokat felkészítse a hétköznapi életben is alapvető fontosságú alapkészségek, a számolási készség, a szövegértés, a problémamegoldás fejlesztésére.
Célunk, hogy a résztvevő pedagógusok tudjanak alkalmazni játékos tevékenységeket, vizuális szemléltetéseket, tudják értelmezni és megalkotni a problémák vizuális reprezentációját. A problémák különböző reprezentációival a pedagógusok legyenek képesek alkalmazkodni a tanulók információfeldolgozási stratégiáinak változásához és tudják támogatni a tanulók gondolkodásbeli absztrakciójának fejlődését.
Célunk, hogy a pedagógusok ismerjenek problémamegoldási és problémaalkotási stratégiákat, így problémaalapú oktatás segítségével gyakorlatias, hétköznapi helyzetekben is alkalmazható tudást alakíthassanak ki diákjaikban ezzel is csökkentve a korai iskolaelhagyást.
Így jelen képzés segítségével célunk, hogy a résztvevők ismerjék, és tudják alkalmazni a számfogalom, a műveletek, a problémamegoldás, a térszemlélet, a szövegértés-fejlesztés legfontosabb elméleti alapjait és új eredményeit.

 

Az ismeretek számonkérésének módja:

Távoktatás: A végső megfelelt értékelés feltétele, hogy a résztvevő lépjen be a távoktatási felületre a kontakt órák megkezdése előtt.
A tananyag elsajátítását egy beadandó portfólióval bizonyítja.
Beadandó feladat: 3 egységből álló portfólió készítése. A portfólióban a dokumentumokkal és az azokhoz csatolt reflexióval a résztvevőnek igazolnia kell, hogy képes a képzésen elsajátított ismereteket, készségeket a gyakorlatban alkalmazni.
A beküldés határideje: a tanfolyam zárását követő 10. munkanap (beküldés módja: feltöltés a távoktatási felületre)
A portfólió részei:
1. Gyűjtsön és részletesen írjon le számfogalom vagy számolási készség fejlesztésére 3 játékot, tevékenységet, amit gyakorlatában tud alkalmazni. Írja le a tevékenység célját és a megvalósítás módját, esetleg tapasztalatait.
2. Keressen a gyakorlatából 3 példát, amelyek a gyerekeknek szövegértési nehézséget okoztak. Elemezze a problémát, írja le, mi az oka, hogyan lehet segíteni a megoldást.
3. Írjon egy legalább 5 feladatból álló problémasorozatot. Minden feladathoz írja le a célját: melyik szövegértési, problémamegoldási nehézség kezelésére szolgál, írja le a megoldást és a feldolgozás módját.
A 3. rész alternatívájaként leírhat egy lehetséges projektfeladatot vagy egy szituációt, az ebből fakadó lehetséges problémákat és azok feldolgozási módját!
Értékelési szempontok:
Világosság:
– Kiderül, hogy a résztvevő megértette a számolási készség, szövegértési képesség, problémamegoldási és problémaalkotási képesség fejlesztésének alapvető módszereit.
Gondolati mélység
– A résztvevő képes a képességfejlesztés módszereit saját gyakorlatában alkalmazni.
Koherencia
– A cél és a téma kiválasztása, feldolgozási módja összhangban van, a választott tevékenységek a kitűzött célokat szolgálják.
Változatosság
– A szerző a tevékenységekhez megfelelő, változatos, motiváló módszereket és eszközöket alkalmazott.
Forma
– Szerkesztése, tagolása logikus, könnyen áttekinthető
– Stílusa gördülékeny, érthető
– Megfelel a formai követelményeknek.
Terjedelem: maximum 27 ezer leütés
Betűtípus és nagyság: Times New Roman CE 12
Margók: fenti, lenti, bal és jobb egyaránt 2,5 cm

Értékelés:
megfelelt / nem felelt meg

A portfóliót a beküldési határidőt követően 10 munkanapon belül értékeljük, és az értékelésről emailben küldünk visszajelzést. A tanúsítvány kiadására postai úton kerül sor.