Tanulástámogatás digitális alapú módszerekkel

Megismerkedhetünk a digitális oktatás elméleti hátterével, a felhőalapú oktatás támogatására alkalmas eszközökkel, a tanítást–tanulást támogató digitális eszközökkel, valamint azok differenciálásra való alkalmazási lehetőségeivel. Digitális alkalmazásokat használva a tanítási órákon elérhetjük, hogy a tanulás és a tudás megszerzése örömforrás legyen, ezzel is növelve a tanulók motivációját. (Annusné Nagy Rózsa)

A képzés időtartama: 30 óra 

A képzés típusa: 30 óra távoktatás 

A továbbképzés tartalmának rövid ismertetése:

A képzés indokoltsága és szükségessége:
A pedagógus-továbbképzési program arra fókuszál, hogy a résztvevő pedagógusok képessé váljanak a digitális eszközök tanulás- és tanításszervezési folyamatokban való felhasználására és az IKT-alapú óratervezés módszertanának alkalmazására.
A képzés célja, hogy a pedagógusok megfelelő szintű technológiai-, és módszertani tudással rendelkezzenek. E tudás szervesen épüljön be az osztálytermi munkába a digitális technológia általi innovatív módszertani megoldások révén.
A képzésnek köszönhetően a résztvevők képesek lesznek az adott pedagógiai célnak megfelelő digitális tananyagelemek gyűjtésére és készítésére. A program arra fókuszál, hogy képesek legyenek strukturált egyéni tudástárak létrehozására és használatára.
A képzés lehetőséget biztosít arra, hogy a pedagógusok megismerjék a folyamatos, technológiával támogatott önfejlesztés lehetőségeit, valamint a tanártársaikkal digitális közösségekben való aktív részvétel alternatíváit, amelyekben megosztják a jó gyakorlataikat, produktumaikat, tapasztalataikat.
A pedagógus továbbképzés célja, hogy a pedagógusok digitális kultúrája fejlődjön, és ezáltal tudatos digitális állampolgári magatartást közvetítsenek.

A tematikai egységek, s a hozzájuk rendelt módszerek, munkaformák rövid összefoglalása:
A továbbképzés öt tematikai egység köré épül, amely a digitális állampolgárság kompetenciamodelljének főbb elemeit tartalmazza:
1. Az iskola a 21. században. 21. századi alapkészség- és kompetenciamodellek
2. Hálózati részvétel és együttműködés
3. Felelősségteljes eszközhasználat. A személyes biztonság megteremtése digitális környezetben. Hálózati viselkedéskultúra: hogyan kommunikáljunk digitális környezetben
4. Tartalommenedzsment eszközök, tartalommegosztás. Közösségi könyvjelzőzés, „folksonomy”
5. Csoportos, kollaboratív IKT-alapú tanulási módszerek és digitális eszközeik

A témakörök feldolgozása tematikai egységenként egy-egy tanulási egységben történik meg, a tanulási egységekben meghatározott önellenőrző és ellenőrző feladatok egyéni megvalósításával, ill. – az adott feladatleírásokban meghatározott módon – az ellenőrző feladatoknak az online keretrendszerre való feltöltésével vagy a konzulenssel való megosztásával.

Fejlesztésre kerülő kompetenciák:
Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók.
A tanulás támogatása.
Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás.

Az ismeretek számonkérésének módja:
A záró ellenőrzési mód megnevezése:
A kurzus indítását követően a tanulási ütemtervben meghatározott módon a tanulási egységekhez kapcsolódó ellenőrző feladatok megoldása, feltöltése vagy megosztása.
Az értékelés szempontjai: az adott feladatleírásban található szempontoknak való megfelelőség, koherencia és alaposság, kreativitás.
Az értékelés módja: megfelelt/nem felelt meg.
Határidő: A tanulási útmutatóban megadott ütemterv és mód szerint, de legkésőbb 30 nappal a kurzus indítását követően az adott feladatleírásban meghatározott módon:
– az online képzési felületre feltöltve;
– a konzulenssel megosztva.

 

Távoktatásos forma

2021. november 2 – december 1.

Bővebb információ:  Kasza Judit kasza.judit.katalin@szte.hu