Általános tapasztalat, hogy a harmadik évezred ifjúsága számos alapvető illemtani szabállyal vagy nincs tisztában, vagy helytelenül alkalmazza azokat, mindez pedig számos félreértést, kellemetlen szituációt eredményez az iskolában, majd később a nagybetűs életben. A modern, kooperatív módszertani elemekre épülő továbbképzés fő célja, hogy játékos, motiváló feladatokkal segítse a pedagógusokat ezen konfliktushelyzetek megelőzésében, illetve hatékony kezelésében. (Pető Bálint)
A továbbképzés időpontja, beosztása
távoktatási szakasz:
online jelenléti alkalmak:
A képzés időtartama: 30 óra
A képzés típusa: blended (20 kontaktóra, 10 óra távoktatás) online
A továbbképzés célja: Napjainkban jelentős probléma, hogy a gyerekek nagy része alapvető illemszabályokkal nincs tisztában. Mindez megnehezíti az iskolai kommunikációt, emellett sok kellemetlen szituációt eredményez, nagymértékben akadályozva a sikeres oktatói-nevelői munkát. A képzéssel csökkenteni szeretnénk az ilyen konfliktushelyzetek kialakulását, illetve segíteni azok kezelését. Ráadásul, az illemtani szabályok ismerete az a terület, amelyet a fiatalok nem csak iskolai környezetben, hanem széles körben, élethosszig hasznosítani tudnak. Célunk továbbá, hogy változatos, új módszertani elemekkel ismertessük meg a résztvevőket, illetve, hogy sikeres életvezetési kompetenciák elmélyítésére ösztönözzük a pedagógusokat az általuk tanított gyerekek vonatkozásában.
A továbbképzés tartalmának rövid ismertetése:
A képzést elvégző pedagógus:
- Elsajátítja a viselkedéskultúra alapfogalmait, elsődlegesen a 6 és 18 év közötti korosztályra vonatkozóan.
- Ismereteit képes lesz rendszerezni, szakszerűen felismeri és elemzi az iskolai környezetben keletkező, a viselkedéskultúra helytelen alkalmazásából származó konfliktushelyzeteket, majd ezen konfliktusokat sikeresen kezeli.
- Hatékonyan lesz képes ösztönözni a diákokat a sikeres életvezetési kompetenciák elmélyítésében, úgymint: méltányosság, önálló felelősségvállalás, kritikus gondolkodás, vitakultúra.
- Modern, változatos módszertani elemekkel ismerkedik meg, amelyek alkalmasak a differenciált, heterogén tanulócsoportban történő, hatékony oktatásra és nevelésre, igazodva a gyermekek életkori sajátosságaihoz.
A továbbképzés végére teljesítendő követelmények:
A kontaktórákat (2×10 óra) követő öt nap során 10 órás távoktatási szakasz következik, napi 2 x 45 perces lebontásban, amely összesen 5 leckét tartalmaz. A résztvevők lehetőség szerint napi szinten lépjenek be az E-learning felületre, és aktívan, folyamatosan sajátítsák el az elméleti anyagot. Szükség esetén tegyenek fel kérdéseket a fórumoldalon vagy személyes üzenetben a képzőnek, illetve a leckék végén válaszolják meg az önellenőrző kérdéseket is. A távoktatási szakasz után készítendő el egy – a viselkedéskultúra valamely témakörét feldolgozó – foglalkozásvázlat, előre megadott sablon alapján, amelyet a résztvevőnek fel kell töltenie az E-learning felületre.
Az ismeretek számonkérésének módja, a tanúsítvány kiadása:
A foglalkozásvázlatot legkésőbb a távoktatási szakasz lezárultát követő 15. napig fel kell tölteni az E-learning felületre. A képző ezt megelőzően – amennyiben a résztvevő igényli – szakmai tanácsokkal segíti a munka elkészítését. A foglalkozásvázlat értékelésének fő szempontja: tartalmi és formai követelményeknek való megfelelés, illetve a gyakorlati alkalmazhatóság.
A képzés kontaktnapjain legalább 90%-os részvétel kötelező, vagyis maximum 2 óra (2 x 45 perc) hiányzás megengedett.
Online képzés
2021. november 2. 17–20 óráig
2021. november 3 .17–20 óráig
2021. november 5. 17–20 óráig
2021. november 9. 17–20 óráig
2021. november 10. 17–20 óráig
Bővebb információ: Kucsora-Szabó Regina kucsora-szabo.regina@szte.hu