A Szakmai Támogatórendszer (SZTR) a Komplex Alapprogram bevezetésének és sikeres iskolai megvalósulásának – ezen belül az alprogrami tartalmak és a DFHT tanítási-tanulási stratégia osztálytermi gyakorlattá válásának – érdekében kidolgozott komplex rendszer. A szakmai támogatás további célja a KAP pedagógus továbbképzéseken tanult új ismeretek, módszerek magas szintű gyakorlati alkalmazásában való segítségnyújtás a kidolgozott támogatási tevékenységeken keresztül.
A szakmai támogatás célcsoportjainak meghatározásában fontos szerepet kaptak az iskolai innováció kulcsszereplői egyéni és intézményi szinten egyaránt, így a rendszer egyéni célcsoportjai: a) intézményvezetők b) pedagógusok; intézményi szinten: a pedagógusok közössége, a tantestület.
A rendszer komplex, hiszen a kor követelményeinek megfelelő elektronikus kapcsolattartás mellet épít a már jól bevált személyes találkozásokon alapuló segítő munkaformákra is. A Komplex Alapprogram intézményi implementációjának segítését, nyomon követését a következő módokon és területeken támogatjuk:
Szakmai anyagokhoz való hozzáférést biztosítunk a Komplex Alapprogram Tudástár elektronikus felületén keresztül. A Tudástár a program intézményi bevezetését támogató kiadványokat, szakmai anyagokat, óravázlatokat és segédleteket tartalmaz. A Tudástár tartalma folyamatosan bővül a projekt megvalósításának ideje alatt.

- Elektronikus úton történő szakmai támogatást biztosításunk az e-SZTR virtuális felületén keresztül. A programban résztvevők az e-SZTR online felületén küldhetik el a Komplex Alapprogrammal kapcsolatos szakmai jellegű kérdéseiket szakmai támogatóink számára. A kérdésekre adott válasz pár napon belül szakszerű és ellenőrzött formában rendelkezésre áll a felületen.
- Jelenléti támogatás során személyes találkozásokon alapuló segítségnyújtást biztosítunk a Komplex Alapprogramot alkalmazó intézmények vezetőinek, tantestületeinek, pedagógusainak. Az alábbi ábra a jelenléti támogatás három fő célcsoportja kapcsán mutatja be, hogy melyik célcsoport milyen formában és területen kap segítséget a program bevezetése előtt és a bevezetés tanévében (a záró workshop és az évközi interjú kivételével a bevezetést követő egy tanév során is biztosítjuk a jelenléti támogatást az intézmény igényeihez igazodva):
Több, mint 100 szakmai támogató nyújt szakmai támogatást a KAP pedagógus-továbbképzéseken szerzett tudás pedagógiai gyakorlatban történő sikeres alkalmazásához a hospitálások, konzultációk során.
- Programunk eredményes működéséhez kialakítottunk egy keretet, amely a programban résztvevő intézmények együttműködésének alapját képezi. Az együttműködés platformját a KAPOCS-iskolahálózat jelenti, amelynek célja, hogy összefogja a Komplex Alapprogramot megvalósító intézményeket, és szakmai fórumot (szakami napok, tematikus nyílt napok stb.) biztosítson a program fenntartása érdekében. A szakmai fórumok biztosításával szeretnénk elősegíteni a tudásmegosztást, kapcsolatfelvételt az KAPOCS-partnerintézmények között. A KAPOCS-iskolahálózathoz a Komplex Alapprogramot bevezető intézmények csatlakozhatnak. Amennyiben megfelelnek a regisztrációs feltételeknek, a KAPOCS-iskolahálózat partnerintézményei lesznek. A KAPOCS-iskolahálózat partnerintézményei minden év május 1 – július 15. között pályázhatnak az Élménysuli címre. Az Élménysuli címet azon partnerintézmények nyerik el, akik a program elemeit mintaértékűen valósítják meg.

A www.komplexalapprogram.hu alapján